'Telling China's story well': the global reach of the China Watch newspaper supplement

Print circulation of publications carrying the state-sponsored insert

6.6m

New York Times, Los Angeles Times,

Wall Street Journal, Washington Post,

Seattle Times, Des Moines Register

Mainichi

Shimbun

Rossiskaya

Gazeta

China

US

The Nation

El Cronista

Daily Telegraph, De Standaard, Le Figaro, El Pais, New York Times International edition, Handelsblatt, Le Soir

The Age, AFR,

Sydney Morning

Herald

The Dominion Post

1.6m

1.3m

1.7m

6.6m

370k

The UK's Daily Telegraph is reportedly paid

£750k a year to carry the insert each month

New York

Times

Mainichi Shimbun

Japan

Wall Street

Journal

Los Angeles

Times

De Standaard Belgium

611k

Seattle

Times

Le Soir Belgium

Rossiskaya

Gazeta

Russia

US

China

New York Times

International

edition

Le Figaro

France

Sydney

Morning

Herald

El Pais

Spain

Handelsblatt

Germany

The Nation

Thailand

910k

Des Moines

Register

Washington Post

Australia

El Cronista

Argentina

AFR

The Age

The Dominion Post New Zealand

1.7m

6.6m

1.6m

1.3m

370k

The UK's Daily Telegraph is reportedly paid

£750k a year to carry the insert each month

New York Times

Mainichi Shimbun

Japan

Los Angeles

Times

Wall Street Journal

336k

De Standaard Belgium

611k

Seattle

Times

90k

Le Soir

Bel.

242k

210k

Rossiskaya

Gazeta

Russia

New York Times

International

edition

US

China

292k

323k

131k

Le Figaro

France

Handelsblatt

Germany

El Pais

Spain

104k

Sydney

Morning

Herald

148k

The Nation

Thailand

910k

164k

Washington Post

Donald Trump criticised a China Watch insert in Iowa-based Des Moines Register in September

Australia

112k

AFR

363k

58k

El Cronista

Argentina

The Age

98k

The Dominion Post

New Zealand